Σοκ προκαλούν τα πλάνα που δείχνουν το ελικόπτερο να πέφτει σαν «πέτρα» στο κενό, καθώς οι εικόνες από το δυστύχημα κάνουν τον γύρο του κόσμου.
Νέο υλικό που ήρθε στο φως από το τραγικό δυστύχημα με το ελικόπτερο στη Νέα Υόρκη, το οποίο κόστισε τη ζωή σε μια πενταμελή οικογένεια —ανάμεσα τους και τρία ανήλικα παιδιά— φαίνεται να αποκαλύπτει πιθανές αιτίες της μοιραίας πτώσης πάνω από τον ποταμό Χάντσον.
Το τουριστικό ελικόπτερο συνετρίβη στις 3.15 το απόγευμα της Πέμπτης, οδηγώντας στον θάνατο τον Ισπανό επιχειρηματία Agustín Escobar, ανώτερο στέλεχος της Siemens, τη σύζυγό του Merce Camprubi Montal και τα τρία παιδιά τους, καθώς και τον 36χρονο πιλότο.
Η οικογένεια, που είχε φτάσει από τη Βαρκελώνη μόλις εκείνη την ημέρα, ξεκινούσε τη γνωριμία της με τη Νέα Υόρκη κάνοντας εναέρια ξενάγηση με θέα το Άγαλμα της Ελευθερίας και τη γέφυρα George Washington.
Πριν τη συντριβή, ο πιλότος της εταιρείας New York Helicopter ενημέρωσε μέσω ασυρμάτου ότι «τους τελείωναν τα καύσιμα».
Οι ειδικοί της αεροπορίας μελετώντας βίντεο που δείχνει ένα από τα πτερύγια να καταλήγει στο νερό, υποστηρίζουν πως ενδέχεται να σημειώθηκε τεχνική αστοχία, καθώς «τα κύρια πτερύγια του στροφείου αποκολλήθηκαν από το αεροσκάφος και έκοψαν την ουρά».
Ο πρώην στρατιωτικός πιλότος και νομικός Jim Brauchle δήλωσε στη DailyMail.com: «Από τα πλάνα φαίνεται ότι ο κύριος ρότορας χτύπησε το σώμα του ελικοπτέρου, αποκόπτοντας την ουρά του ελικοπτέρου, γεγονός που δημιούργησε ένα μη αναστρέψιμο συμβάν».
Ο ίδιος τόνισε πως «οι δύο κύριες αιτίες αυτού του φαινομένου είναι η μηχανική βλάβη ή οι υπερβολικοί ελιγμοί», υπογραμμίζοντας την ανάγκη για πλήρη διερεύνηση.
Άλλος ειδικός, μιλώντας στο Fox 5, εξήγησε ότι αν «τα πτερύγια του ρότορα που διαχωρίζονταν έκοβαν την ουραία μπούμα του αεροσκάφους», τότε η κατάσταση θα ήταν μη αναστρέψιμη.
Ο Tristani συμπλήρωσε: «Εάν η αρθρωτή κεφαλή πράγματι αποχωριζόταν από το αεροσκάφος, το αεροσκάφος ήταν καταδικασμένο. Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα το αεροσκάφος αυτό να είχε πραγματοποιήσει ποτέ μια κανονικού τύπου προσγείωση. Θα συντριβόταν» και κατέληξε λέγοντας: «Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, όταν πετάς μια λεπίδα, μια λεπίδα ή ολόκληρη την κεφαλή, όχι, είσαι απλά ένα τούβλο που πέφτει».
Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας New York Helicopter, Michael Roth, ανέφερε πως το ελικόπτερο είχε ξεμείνει από καύσιμα λίγο πριν το δυστύχημα: «Τηλεφώνησε [ο πιλότος] ότι προσγειωνόταν και ότι χρειαζόταν καύσιμα και θα έπρεπε να του πάρει περίπου τρία λεπτά για να φτάσει, αλλά 20 λεπτά αργότερα δεν έφτασε».
Δηλώνοντας συντετριμμένος, παραδέχτηκε ότι συμφωνεί με τις εκτιμήσεις των ειδικών: «Το μόνο πράγμα που ξέρω βλέποντας ένα βίντεο με την πτώση του ελικοπτέρου, είναι ότι τα κύρια πτερύγια του ρότορα δεν ήταν πάνω στο ελικόπτερο».
«Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο στα 30 χρόνια που είμαι στη δουλειά, στη δουλειά με τα ελικόπτερα», πρόσθεσε, ενώ εικάζει: «Το μόνο πράγμα που θα μπορούσα να μαντέψω – δεν έχω ιδέα – είναι ότι είτε χτυπήθηκε από πουλί είτε τα κύρια πτερύγια του στροφείου απέτυχαν. Δεν έχω ιδέα. Δεν ξέρω».
Οι τελευταίες φωτογραφίες της οικογένειας τραβήχτηκαν λίγο πριν επιβιβαστούν στο μοιραίο Bell 206L-4 LongRanger IV. Τα στιγμιότυπα από την ιστοσελίδα της εταιρείας δείχνουν τους πέντε να ποζάρουν χαμογελαστοί μπροστά από το ελικόπτερο, λίγο πριν ξεκινήσει η μοιραία πτήση.
Η συντριβή σημειώθηκε λίγο μετά το μεσημέρι και καταγράφηκε από κάμερες που δείχνουν το ελικόπτερο να κατακρημνίζεται σαν «βράχος» στον ποταμό. Τέσσερα άτομα ανασύρθηκαν νεκρά από το σημείο, ενώ δύο υπέκυψαν αργότερα στο νοσοκομείο. Τα αίτια διερευνώνται ακόμη.
Αυτόπτες μάρτυρες περιέγραψαν ότι είδαν το ελικόπτερο να «κόβεται στη μέση», ενώ ένας δήλωσε πως ακούστηκε «ηχητική έκρηξη».
Το ελικόπτερο τύπου Bell 206L-4, με αριθμό νηολογίου N216MH, ανήκε στην εταιρεία New York Helicopter, που προσφέρει τουριστικές πτήσεις πάνω από τη Νέα Υόρκη.
Ο Escobar, σύμφωνα με το LinkedIn του, είχε 25 χρόνια εμπειρίας σε ηγετικές θέσεις σε διεθνές επίπεδο, ενώ από τον Οκτώβριο ήταν παγκόσμιος CEO του τομέα Σιδηροδρομικών Υποδομών της Siemens Mobility.