Ακόμη ένα περιστατικό με πλαστό χαρτονόμισμα ήρθε στη δημοσιότητα, αυτή τη φορά από συναλλαγή που πραγματοποιήθηκε απευθείας στον γκισέ της τράπεζας.
Καθημερινά καταγράφονται ολοένα και περισσότερες αναφορές πολιτών που λαμβάνουν πλαστά χαρτονομίσματα κατευθείαν από τις τράπεζες. Στην τελευταία περίπτωση, όπως καταγγέλλει η κα Μαρία σε τηλεοπτική εκπομπή, έλαβε πλαστό χαρτονόμισμα των 100 ευρώ κατά τη διάρκεια ανάληψης από γκισέ.
Το περιστατικό
Η κα Μαρία εξήγησε: «Εγώ έκανα ανάληψη από το γκισέ της τράπεζας και το απόγευμα προέκυψε μια έκτακτη ανάγκη του παιδιού μου. Ως εκ τούτου, επέλεξα, επειδή ήταν νύχτα, να πάω σε ένα ΑΤΜ πιστεύοντας ότι όλα τα ΑΤΜ τα διαχειρίζεται η τράπεζα. Δεν είναι όμως έτσι. Επέλεξα ένα ΑΤΜ έξω από μεγάλο σούπερ μάρκετ. Εκεί, κατά την κατάθεση, μου βγάζει ένα μήνυμα ότι είναι πλαστό ένα χαρτονόμισμα».
Η ίδια περιέγραψε τη συνέχεια:
«Ακολούθησα τις οδηγίες και μου το παρακράτησε. Πήγα την επόμενη ημέρα να το καταγγείλω στην τράπεζα, η οποία μου είπε “καλά, δεν είδατε τις οδηγίες;”. Δεν ήταν ο δέοντας τρόπος αντιμετώπισης ενός πελάτη που έχει χάσει 100 ευρώ».
Όταν η κα Μαρία διευκρίνισε ότι η κατάθεση έγινε σε ΑΤΜ εκτός των εγκαταστάσεων της τράπεζας, έλαβε την απάντηση πως «αυτό το μηχάνημα είναι μιας εταιρίας. Μια εταιρεία το διαχειρίζεται».
Η τράπεζα φάνηκε να αποποιείται την ευθύνη. Σύμφωνα με την καταγγέλλουσα:
«Σε τακτά χρονικά διαστήματα, η τράπεζα μου στέλνει ένα μήνυμα που λέει ότι είναι σε διεκπεραίωση του αιτήματός μου για την καταγγελία που έκανα».
Τι μπορεί να γίνει;
Με ένα απλό έλεγχο στο διαδίκτυο διαπιστώνεται πως πρόκειται για συχνό φαινόμενο, με εκατοντάδες παρόμοιες αναφορές. Το ερώτημα παραμένει: Ποια βήματα μπορεί να ακολουθήσει κάποιος για να ανακτήσει τα χρήματα που χάνει, όταν πλαστά χαρτονομίσματα προέρχονται από «αξιόπιστα» ΑΤΜ και τραπεζικές συναλλαγές;
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τράπεζες συνεχίζουν να αποκομίζουν υπερκέρδη, μεγάλο μέρος των οποίων προέρχεται από προμήθειες επί των συναλλαγών και των υπηρεσιών τους.