Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο αυτό που συμβαίνει στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας, καθώς παρά την εθνική τραγωδία στα Τέμπη, συνεχίζουν να καταγράφονται περιστατικά όπου το ατύχημα αποφεύγεται την τελευταία στιγμή.
Ένα νέο περιστατικό προκαλεί προβληματισμό μετά από αυτό στους Αγίους Αναργύρους. Αυτή τη φορά, σύμφωνα με την «Εφημερίδα των Συντακτών», ένα τρένο του Προαστιακού βρέθηκε μέσα σε σήραγγα του… μετρό!
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ένα τρένο του προαστιακού έλαβε λάθος εντολή στη Δουκίσσης Πλακεντίας και μπήκε σε λάθος γραμμή.
Ο μηχανοδηγός συνειδητοποίησε το λάθος και προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη, αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
Τότε, αποφάσισε να μειώσει ταχύτητα και να προχωρήσει αργά για να «αντιληφθεί το λάθος η τηλεδιοίκηση», κάτι που τελικά συνέβη.
Ο μηχανοδηγός αναγκάστηκε να κάνει οπισθοπορία για περίπου 300 μέτρα ώστε να βγει από τη σήραγγα, στην οποία θα είχε παγιδευτεί αν συνέχιζε για λίγο ακόμα…
Το περιστατικό συνέβη στις 9 Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με έγγραφο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), το οποίο απευθύνεται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), περιγράφεται το γεγονός της εισόδου του συρμού του Προαστιακού σε λάθος γραμμή. Παράλληλα, γίνεται αναφορά και στις σοβαρές καθυστερήσεις των δρομολογίων λόγω των κακών συνθηκών του δικτύου.
Σύμφωνα με το έγγραφο της ΠΕΠΕ, «την Τετάρτη 9/10/2024 ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορία στη γραμμή του Προαστιακού Αθήνας, καθώς είχε λάβει εντολή από Σταθμάρχη (Τηλεδιοίκηση Σ.Κ.Α.) για να εισέλθει σε λάθος γραμμή (και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό) στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας».
Το τρένο του Προαστιακού είναι μεγαλύτερο σε μέγεθος («περιτύπωμα»), δηλαδή πιο ψηλό, και δεν επιτρέπεται να εισέλθει στο υπόγειο δίκτυο του Μετρό. Ο συγκεκριμένος συρμός, ξεκινώντας από την Κάντζα με προορισμό τα Άνω Λιόσια, δεν έπρεπε να στρίψει για να μπει στις σήραγγες του Μετρό, αλλά να συνεχίσει ευθεία.
Ο μηχανοδηγός παρατήρησε ότι τα κλειδιά της γραμμής ήταν σε λάθος κατεύθυνση και προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους υπεύθυνους στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ). Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες, δεν έλαβε απάντηση.
Αποφάσισε να προχωρήσει πολύ αργά στη λάθος γραμμή, ώσπου το λάθος έγινε αντιληπτό από την τηλεδιοίκηση. Μόνο τότε ο ρυθμιστής του ΟΣΕ απάντησε και του ζήτησε να κάνει όπισθεν για 300 μέτρα. Τελικά, η γραμμή απελευθερώθηκε μετά την αναγκαστική οπισθοπορία.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από έναν μήνα, στις 13 Σεπτεμβρίου 2024, δύο τρένα του Προαστιακού κινούνταν αντίθετα στην ίδια γραμμή κοντά στους Αγίους Αναργύρους. Η σύγκρουση αποφεύχθηκε όταν ο μηχανοδηγός του ενός τρένου άκουσε κατά τύχη τη λάθος εντολή.
Στο πιο πρόσφατο περιστατικό, η Hellenic Train τιμώρησε τον μηχανοδηγό που μπήκε στη λάθος γραμμή, αλλά ο ΟΣΕ δεν έχει επιβάλει καμία ποινή στον ρυθμιστή που έκανε το λάθος και δεν απαντούσε στις κλήσεις του μηχανοδηγού. Η ΠΕΠΕ ζητά από τη ΡΑΣ και τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ την πλήρη διερεύνηση του συμβάντος και παραπονιέται ότι η Hellenic Train «συστηματικά αρνείται να κοινοποιεί τα εσωτερικά της πορίσματα στο Σωματείο».
Επίσης, υπενθυμίζει ένα άλλο περιστατικό του 2014 στη Λιβαδειά, όταν ένας συρμός ξεκίνησε ενώ ένας επιβάτης κρεμόταν από την πόρτα, θέτοντάς τον σε σοβαρό κίνδυνο.