Υπάρχει έντονη ανησυχία στην Κάλυμνο και την Κω λόγω της παρουσίας του εγκαταλελειμμένου πλοίου «Blue Shark» έξω από το λιμάνι της Καλύμνου.
Το πρόβλημα αναδείχθηκε από ερώτηση του βουλευτή Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ, Γιώργου Νικητιάδη.
Το πλοίο «Blue Shark», με φορτίο σιτηρών, σημαίας Τόγκο και ιδιοκτησίας της τουρκικής εταιρείας BARBOUS SHIPPING & MANAGEMENT, βρίσκεται έξω από το λιμάνι του νησιού από τον περασμένο Σεπτέμβριο λόγω μηχανικής βλάβης που συνέβη στα ανοιχτά της Τήλου.
Στη συνέχεια ρυμουλκήθηκε κοντά στην Κάλυμνο, όπου παραμένει μέχρι σήμερα.
Σύμφωνα με τον κύριο Νικητιάδη, το πλοίο περιέχει 60.000 λίτρα καυσίμων στις δεξαμενές του και πρόσφατα «πήρε νερά».
Μετά από διαμαρτυρία του Δήμου Καλυμνίων για την πιθανή περιβαλλοντική καταστροφή, αποφασίστηκε να μην μεταφερθεί το «Blue Shark» στο λιμάνι της Καλύμνου.
Ωστόσο, παραμένουν αρκετά ερωτήματα, όπως επισημαίνει η εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής».
«Γιατί δόθηκε εντολή να μεταφερθεί το πλοίο έξω από το λιμάνι της Καλύμνου; Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει προχωρήσει η μεταφορά του πλοίου στη Σαλαμίνα;», καταγγέλλει στην εφημερίδα ο κύριος Νικητιάδης.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας, ανέφερε ότι έχουν πραγματοποιηθεί όλες οι απαραίτητες επιθεωρήσεις από πιστοποιημένους επιθεωρητές του «Μνημονίου Συνεννόησης των Παρισίων» και απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου.
Επιπλέον, επιβλήθηκαν στην πλοιοκτήτρια εταιρεία διοικητικές κυρώσεις ύψους 19.500 ευρώ από το Λιμεναρχείο Καλύμνου μετά από σχετικούς ελέγχους.
«Το Λιμεναρχείο ενημέρωσε την πλοιοκτήτρια και τη διαχειρίστρια εταιρεία, καθώς και το κράτος σημαίας του πλοίου, αλλά δεν υπήρξε ανταπόκριση», ανέφερε ο κύριος Γκίκας.
Αν η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν εμφανιστεί έως τις 13 Αυγούστου, θα προκηρυχθεί μειοδοτικός διαγωνισμός και, όπως εκτιμά ο υφυπουργός, θα υπάρξει μειοδότης που θα αποσύρει το πλοίο το αργότερο σε τρεις μήνες.
Τέλος, σημειώνεται ότι ο κύριος Γκίκας εκτιμά ότι το ζήτημα θα λυθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο και επιβεβαιώνει ότι το υπουργείο Ναυτιλίας είναι σε πλήρη ετοιμότητα.