Η Google και η Meta σύναψαν μια κρυφή συμφωνία για τη στόχευση διαφημίσεων προς εφήβους.
Σύμφωνα με τους Financial Times, οι δύο εταιρείες συμφώνησαν μυστικά να προωθήσουν διαφημίσεις σε εφήβους στο Instagram και το YouTube, παρακάμπτοντας τους κανόνες που διέπουν την προστασία των ανηλίκων στο διαδίκτυο.
Η Google ανέπτυξε ένα project για τη Meta με στόχο τη διαφήμιση σε χρήστες YouTube ηλικίας 13 έως 17 ετών, προωθώντας τόσο το Instagram όσο και το YouTube. Το project αυτό, ωστόσο, παρέβλεψε τις κατευθυντήριες γραμμές της Google που απαγορεύουν την εξατομικευμένη διαφήμιση σε άτομα κάτω των 18 ετών.
Παράλληλα, το Instagram στόχευσε συγκεκριμένα μια ομάδα χρηστών που θεωρήθηκαν “άγνωστοι” στο διαφημιστικό της σύστημα, ενώ η Google γνώριζε ότι η καμπάνια απευθυνόταν σε ανήλικους. Το πρόγραμμα της Meta για την προσέλκυση νεότερων χρηστών στο Instagram ήταν σε εξέλιξη ήδη από τότε που ο Mark Zuckerberg ζήτησε συγγνώμη από το Κογκρέσο για την κακοποίηση ανηλίκων στις πλατφόρμες του.
Η συνεργασία μεταξύ Google και Meta ξεκίνησε στα τέλη του 2023, σε μια περίοδο που η Google προσπαθούσε να ενισχύσει τα διαφημιστικά της έσοδα και η Meta να διατηρήσει το νεανικό της κοινό απέναντι στο TikTok. Οι δύο εταιρείες συνεργάστηκαν με την Spark Foundry, θυγατρική της Publicis, για να δοκιμάσουν το πρόγραμμα στον Καναδά και στη συνέχεια στις ΗΠΑ.
Το project κρίθηκε επιτυχημένο και υπήρχε σχέδιο για επέκτασή του σε διεθνείς αγορές. Παρόλο που το πρόγραμμα ήταν περιορισμένης κλίμακας, η Google το είδε ως ευκαιρία για μελλοντική συνεργασία με τη Meta, περιλαμβάνοντας πιο ακριβές διαφημίσεις.
Μετά την αποκάλυψη της συμφωνίας, η Google ξεκίνησε έρευνα και το project ακυρώθηκε. Η Google τόνισε ότι απαγορεύει την εξατομίκευση διαφημίσεων σε ανήλικους και θα λάβει μέτρα για να αποτρέψει τέτοιες πρακτικές στο μέλλον.