Σοκ έχει προκαλέσει στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου η απόφαση της γαλλικής εταιρείας ανταλλακτικών Valeo να κλείσει δύο εργοστάσια και ένα ερευνητικό κέντρο, επηρεάζοντας 1.000 εργαζόμενους.
Συγκεκριμένα, η Valeo θα κλείσει το εργοστάσιο κατασκευής εξαρτημάτων στην κοινότητα L’Isle-d’Abeau στο διαμέρισμα Isere, ένα άλλο εργοστάσιο στο La Suze στο διαμέρισμα Sarthe, καθώς και το κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D) στον νομό Yvelines.
Η απόφαση αυτή έρχεται λόγω της μειωμένης ζήτησης για εξαρτήματα αυτοκινήτων και της ανάγκης για εκτενή και δαπανηρή αναβάθμιση του ερευνητικού κέντρου.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Valeo, εξετάζονται διάφορες λύσεις για το μέλλον της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένης της πώλησης των εργοστασίων σε κινεζικές εταιρείες που έχουν ισχυρή παρουσία στην αγορά.
Την περασμένη χρονιά, τρία ασιατικά brands, ανάμεσα τους ένα κορεατικό και ένα ιαπωνικό, μπήκαν στη λίστα με τους κορυφαίους 10 κατασκευαστές εξαρτημάτων αυτοκινήτων.
Τα συνδικάτα κατηγορούν τη Valeo ότι επέλεξε την εύκολη λύση, παρά τα καθαρά κέρδη της, που ανήλθαν σε 221 εκατομμύρια ευρώ το περασμένο έτος, μειωμένα κατά 4% σε σύγκριση με το 2022.
Η Valeo δεν είναι η μόνη γαλλική εταιρεία που αντιμετωπίζει κρίση. Τον περασμένο Φεβρουάριο, η Forvia ανακοίνωσε την απόλυση 10.000 εργαζομένων στην Ευρώπη, μειώνοντας το εργατικό της δυναμικό κατά 13% σε μια προσπάθεια να μειώσει τα έξοδα και να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της.